Garantier/Service

Følgende garantiregler gjelder for Mtimes.no sine klokker.

For de produkter Mtimes.no leverer gjelder en garanti mot materielle defekter og produksjonsfeil.

Garantitiden for klokker er i dag generelt 2 år.

Garanti på rem er 3 måneder, lenke avtagbar 3 måneder, lenke ikke avtagbar følger urets garantitid.
For ur med skrukrone skal kronen være tilskrudd for at uret skal tåle angitt trykk.
Service og batteriskift må foretas hos en godkjent forhandler for at garantien skal gjelde.
Garantien gjelder ikke for:
Batteri, brekkasje eller normal slitasje på rem, lenke, glass eller krone, eller feilaktig eller uvøren bruk., og påkjenninger utover det uret er garantert for.

Garantien gjelder kun klokker som er solgt gjennom MTimes.no. Hvis feil er oppstått ved uforsiktig bruk eller ulykkestilfelle vil en ikke kunne kreve å få uret reparert på garantien.
Garantien gjelder kun i Norge.
Skall uret ut av Norge må man fylle ut en internasjonal garantibevis. (Worldwide Guarantee)

For å få klokken reparert på garantien, må kjøpsbevis eller kvittering vedlegges klokken. Garanti dekker ikke porto eller forsikringsutgifter ved forsendelse.

Ved retur av garanti må kopi av ordre/pakkseddel og kjøpsbevis vedlegges sendingen for at kreditering skall fine sted.

 

Internasjonal garanti finnes på en del ur.  Her står grossister oppført som servicesenter i garantiboken.
I korthet går det ut på at du har garanti på klokken i 1 år.
Denne garantien gjelder ikke glass, lenke, rem eller feste for disse. Den dekker ikke vannskader når det ikke er klart merke på uret att det er vanntett.  Den dekker ikke skader som er forårsaket av uvøren bruk.
Garantikort som er forsøkt endret godtas ikke.  Heller ikke kopier.

Kjøpsbeviset er svært viktig å ta vare på for at du skall få utført eventuell garantireparasjon.

 

Undersøkelse av produktene

Når du har mottatt din ordre bør du, så snart du kan, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen og om produktene er uskadd og ellers hele og i god stand. Dersom det skulle vise seg at produktene er skadet og dette skyldes transport (f.eks esken eller øvrig emballasje er ødelagt eller viser tegn til hard håndtering) ber vi deg om å melde fra dette. Ta bilde utvendig og innvendig med varene i, og send det til oss så har vi dokumentasjon på skader og eventuelle mangler.